NeH och Solvalla har tecknat ett flerårigt samarbetsavtal med målet att stärka Elitloppets varumärke och skapa en stark tillhörighet bland alla partners och besökare. Samarbetet innefattar alla delar av Elitloppets produktprofilering och exponering med NeH som huvudsponsor.

Elitloppet är ett av världens mest prestigefyllda travlopp med hästar och intressenter från hela världen. Elitloppet har utvecklats till ett evenemang som skapar en unik stämning på Solvalla.

En viktig del i samarbetet är att stärka upplevelsen med moderna och attraktiva Elitloppskläder och övrig profilering. Genom samarbetet får Elitloppet tillgång till NeH:s långa erfarenhet och kunskap i att arbeta med evenemang. Dessutom kommer Neh att ansvara för försäljningen av Elitloppets merchandise såväl fysiskt som online.

Att stärka Elitloppet som publikupplevelse är en stor del av NeH:s uppdrag, men målet med samarbetet är också att NeH med sin erfarenhet och nätverk inom evenemang ska bidra till Elitloppets långsiktiga utveckling.

– Det är en mycket spännande utmaning att få långsiktigt arbeta med ett av Sveriges allra största evenemang. Vi ser med stor tillförsikt fram emot att tillsammans med Elitloppet utveckla deras produkt, säger Peter Hultqvist, försäljningschef på NeH.

– NeH är Sveriges ledande och mest erfarne leverantör av profilproduktlösningar för evenemang och den erfarenhet och kunskap som de bidrar med är exakt vad Elitloppet behöver för att utveckla publikupplevelsen, säger Erik Hall, försäljningschef Solvalla.

Om Elitloppet

Elitloppet är huvudattraktionen under Elitloppshelgen som arrangeras på Solvalla i Stockholm den 28 – 30 maj 2021. Elitloppet är ett inbjudningslopp där 16 hästar tävlar i två olika försök med åtta hästar i vardera. De fyra främsta i varje försök möts i en final där segraren erhåller tre miljoner kronor.

Om NeH

NeH är en av Nordens ledande leverantörer av profilprodukter och varumärkesupplevelser som hjälper sina kunder att öka sin försäljning och stärka sina varumärken. Med kundernas behov i fokus kombinerar NeH sin kunskap inom profilprodukter och evenemang med ett starkt engagemang och intresse för att ständigt utveckla nya kreativa och kostnadseffektiva produkter och tjänster.


Andra nyheter