Coca-Cola European Partners och Solvalla inleder från och med nu ett samarbete. Samarbetet innebär att Solvalla utökar sitt dryckessortiment och dessutom får en aktiv och attraktiv evenemangspartner.
Solvalla har cirka 400 000 besökare varje år och parterna siktar på att tillsammans skapa en välkomnande arena där dryckesutbud och on site aktiveringar skall förhöja gästernas upplevelse.
– Solvalla fyller de krav vi har på synlighet, och vi ser en stor utvecklingspotential i restaurangverksamheten och i deras nysatsning på konferens och event.
– För oss är det viktigt att arbeta tillsammans med våra kunder. Vi gillar verkligen planerna kring samarbetet och vi anser Solvalla vara en riktigt bra referenskund i arbetet med att synas i rätt sammanhang, berättar Josef Anwia, ansvarig för avtalet från Coca-Cola European Partners sida.
Ansvarig för avtalet från Solvallas sida är försäljningschef Erik Hall:
– Att strategisk jobba med väletablerade partners som höjer vårt varumärke och våra gästers upplevelse på plats är en självklarhet för oss på Solvalla. Det här är ett perfekt val av samarbete i den satsningen som vi gör och med drycker från Coca-Colas portfölj tror jag verkligen vi kommer se en skillnad kring vårt utbud och evenemangsaktiveringar för kommande år!
Pressmeddelande från Solvalla 19 februari 2019.
Foto: Lars Jakobsson/TR Bild